Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 8 maj 2011

Å vilken dag!

T gillar räkor - och mys.

Söndagen kom, med lika fint väder som lördagen - trots att jag var ledig. Blev en fullspäckad dag, med allt från fotbollstittande till lek och balkongmys med svåger och svägerska, för att avslutas med räkfrossa för mig, S och T (P valde att leka med en kompis istället och de andra gillar inte räkor):

Vi startade med att titta förbi Järfällavallen, där kusin N spelade cup. Hann med lite prat med svägerskan K, innan R hämtade upp mig och S och vi åkte på utflykt med M och dotter L till en lekpark i närheten av dem. Där dog batteriet i min mobil, så det blev inga bilder.

Vi var tvungna att åka hem vid tre, eftersom T skulle komma från fotbollslägret. Stod ett tag vid vallen och väntade, men när jag ringde hem för att höra om de hörts av hade han redan kommit hem. Tack för det, det var ju snällt, men min son fick sig en lite skopa ovett, för att han inte kom sig för att ringa oss och tala om att han var hemma.

När vi precis skulle laga mat dök K och faster L upp och umgicks en stund på balkongen.

Kul leksak! Alla roade sig med P:s "spikbräda"

Jag hade ju lovat S glass i parken redan på morgonen, men det fick bli efter kvällsmaten i stället. Fortfarande lika varmt och skönt. S och kompisen A är två kreativa barn. Här har frisbeen åkt upp på taket. Jag hann inte fånga dem på bild, när hon stod på hans rygg,

Även tonåringar och nästantonåringar gillar sol och värme.


1 kommentar:

Jenny sa...

Vilken härlig dag! Lite värme och sol gör rätt mycket.

Kram!