Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 9 maj 2011

Lunchdate

Självklart ska man äta sushi om man lunchar i centrum.

I dag var kommunens skolor stängda för studiedag och mina pojkar fick vara hemma. De två yngre kom för att äta lunch med mig. I utbyte skulle de ha fixat en del hemma. Det kan jag väl inte påstå att de hade. T hade iofs fått igång diskmaskinen, men inte tömt den efteråt och fyllt den igen, som vi kommit överrens om. Jag hade också bett honom dammsuga, vilket han sa att de skulle göra efter lunch. Det glömde han nog lika snabbt som han sa det och jag misstänker att de bara gick hem för att dra på shorts och fotbollsskor, för att dra ner till vallen och där har de varit sedan dess. Vi andra har redan ätit och om en stund börjar P:s fotbollsträning, vilken han lär missa. Mina barn har verkligen ingen känsla för tid. Jag misstänker att det är som det brukar vara, att alla andra har varit hemma och ätit och kommit tillbaka i omgångar och att mina barn umgås med de som är kvar. Att fatta att det kanske innebär att de också borde uppsöka hemmet är uppenbarligen att begära för mycket. T:s mobil ligger på laddning i soffan här hemma. Där gör den ju stor nytta.
Jaja, man ska väl inte gnälla. De är ju ute och sitter inte vid dator, eller TV-spel och häckar.


2 kommentarer:

Ingegerd sa...

Sushi är jättegott! Verkligen! Jag saknade det så att jag gjorde egen sushi och det var sååå gott! Och starkt! Vad vore sushi utan wasabi?!
Kram!

Jenny sa...

Ha ha, ja ibland undrar man om de ens märker att andra går hem och äter :)

Kram!