Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 23 april 2011

Påskägg

I mörkret på balkongen i går kväll.

I år orkar inte påskharen vara rolig och kreativ. De obligatoriska lapparna med ledtrådar är indragna och äggen placerade på samma ställe som förra året - dvs balkongen. De passar så fint där i hörnet med riset. Ska bli spännande att se om de hittar dem ändå.
Precis när jag arrangerat dem klart sent i går kväll, kom T farande och ville ut på balkongen för att känna hur varmt det var. Det fick han INTE, jag skulle minsann precis gå och lägga mig och ville inte ha några barn på balkongen. Han blev lite sur och kunde väl inte första min hårdhet. Hoppas han förstår idag, när han hittar sitt påskgodis.
Själv får jag inte uppleva hur de reagerar när de hittar dem. Jag ska till jobbet. Kommer enligt gammal god tradition till svärmors påskmiddag lagom till efterrätten. Jag har som vanligt köpt tre påsköl, som traditionsenligt ska med och lika traditionsenligt brukar bli kvar för att drickas upp till midsommar. Kanske att jag lämnar dem hem i år. Jag har ju redan brutit en tradition, så det kanske är lika bra att ta tag i nästa.

1 kommentar:

Jenny sa...

Hoppas att de hittade sina ägg och att du fick en bra dag på jobbet. Ha en härlig fortsättning på helgen.

Kram!