Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 2 april 2011

Kalaslördag

Det var tur att det var dansstopp, annars hade jag nog inte fått en enda osuddig bild.

Det känns att det varit modulskiftesvecka på jobbet. Lite mindre enkelt förklarat: Två gånger om året (1 april och 1 oktober) har Systembolagets leverantörer tillfälle att justera priserna på sina produkter. Det betyder alltså att priserna kan gå antingen upp, eller ner, eller att de ligger kvar (alltså INTE att det är prishöjningar rakt av, vilket många tror). Samtidigt är dessa två tillfällen de enda tillfällen då vi får in nyheter, som kommer att vara kvar MINST ett år. Samt att det kommer in och fasas ut varor, som redan ligger i Systembolagets ordinarie sortiment. Allra enklast förklarat så ska man i alla fall flytta om varorna efter vilka nya som kommer och så att de står i rätt ordning i hyllorna. Vi har alltså utfört en hel del kroppsarbete den här veckan. Summa sumarum: Jag är trött. MEN nu har jag ledigt i hela fyra dagar. Inte på grund av detta, utan på grund av att chefen behövde byta dag. Men det inföll ju fantastiskt lägligt.

Trots detta kunde jag naturligtvis inte sova i morse. Var vaken långt innan något av barnen. Sen segade jag hela förmiddagen, tills det var dags att gå på kalas för S. Först ville hon ha spindelmannenkläder och var SÅ taggad, men efter att hennes far fått ett litet utbrott över att hon hoppade på hans svindyra telefon tappade hon modet och slet av sig sin utstyrsel - fem minuter före avgång. På med Pippi-klänningen i stället. På väg ut ångrade hon sig, men någon måtta på mitt tålamod får det vara, så hon fick gå i klänningen. På kalaset ville hon först inte släppa mitt ben, men det gick över. Själv satt jag i ett hörn med vännen C och pratade, pratade, pratade, blev bortskämd med kaffe och tårta och hade det väldigt bra. Det är praktiskt när ens bästa vän har barn som umgås i samma kretsar som ens eget.

Nu sitter jag här, min vana trogen i matluktslängtan och sippar lagamatendrink, fast jag mest bara surfar. Jo, jag har både städat och tvättat och plockat ur diskmaskinen (bägge sakerna två gånger om), så jag har inte det minsta dåligt samvete. Nu blir det en klassiker: fläsknoisette med pommes och bearnaise. Jag dreglar.

1 kommentar:

Jenny sa...

Härligt med fyra lediga dagar. Hoppas att de blir bra.

Kram!