Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 24 mars 2011

Tre stationer bort

Lillebror på sushistället. Fantastisk sushi, gräslig väggfärg.

Tre stationer med pendeltåget. Längre bort än så är det inte till min älskade lillebror. Ändå ses vi alldeles för sällan. Det blir så ibland, när livet rullar på. Idag är det min "egentid-dag". Hade planer på att träffa en gammal jobbarkompis, men det sket sig, som det så fint heter. Då kom jag på att jag ju kunde äta lunch med min bror. Skönt att träffas bara vi för en gångs skull, annars brukar jag ju alltid ha S med mig. Det är mysigt det med, men ibland behöver man kunna prata vuxenprat, utan barn. Gott var det också. Vi var på ett nyöppnat sushiställe, som förutom att vara alldeles tomt, trots att det var lunchtid, hade fantastiskt god sushi. Jag passade på att shoppa lite på Åhléns också, när jag ändå var i Sumpan. Lite nytt till vardagsrumsbordet bara (se bilden till höger - där ser ni också lyxmuffinet jag kostade på mig till fika - är det egentid så är det!)
Innan dess var jag på utvecklingssamtal med F. Ett bra samtal. Han har en bra mentor, med energi och engagemang. Det verkar även T ha. Dem träffade jag igår på föräldramöte. Ett föräldramöte som skolan lämpligt nog samordnat, så att det var samtidigt niornas föräldramöte. Lämpligt för skolan, mindre lämpligt för oss med fler barn. Speciellt inte om man dessutom har två barn som ska på fotbollsträningar under samma tid. Nåväl. Jag valde 6:ornas, eftersom jag inte träffat den klassen innan och vi ju ska ha barn i samma klass i fyra år nu.
Nu har jag gonat i soffan en stund med "House" och kaffe. Nu är det dags att samla ihop trupperna, åka och handla lite som behövs till middagen och sen hämta R på jobbet.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt med en egentid-dag. Och visst blir det lätt att man träffas alldeles för sällan även om det inte alls är långt.
Kram!

Ingegerd sa...

Nice!