Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 19 mars 2011

Ladda batterierna

Min klättertjej.

Finns väl egentligen inget bättre sätt att ladda batterierna än att träffa folk man tycker om och att sitta med en kopp kaffe i solens sken, utan ett enda måste? Idag fick jag både och. Svägerskan K sms:ade i morse och undrade om vi ville umgås. Klart vi ville! Vi startade i en park nära fotbollsplanen, för N var på träning. Passade bra, eftersom T skulle på cup och de skulle samlas vid just fotbollsplanen. När N tränat klart gick vi och handlade på ICA och sen åkte vi hem till dem för lunch och lek mm. Jag och K letar boende i New York och satt lite vid datorn för att se om vi kunde hitta nåt. Sen tog vi fika på altanen. Helt underbart att sitta i värmen av solen med en kopp kaffe och lyssna på smältande snö, som droppar och rasar. En stund var S och V ute och lekte, men inte hela tiden.
S är inte riktigt på topp. Började hosta igår och har varit lite smågnällig och trött idag. Vi får väl se vad det blir av det.
Nu är vi hemma igen och väntar in T från sin cup och eventuellt en tonåring, som man knappt vet om han bor här längre.
Hoppas ni fått njuta av solen på samma sätt som jag har gjort idag:

V på en gungbräda i "grodparken"

Filmhörnet på ICA i väntan på att K handlade i fiket.

Våffellunch.
V tog grädde själv (här har K ändå tagit bort mer än hälften)

Fem barn i en "Fat boy"

K kan konsten att göra fikastunden till en konstart.

En kopp kaffe i solens sken.

Mmmmmm

S och V lekte - och bråkade - och lekte.

Vilken underbar dag det blev!

5 kommentarer:

Ingegerd sa...

Visst är det mysigt med vårsolen!

Mary sa...

Ser ut som om ni fick den helgen ni behövde och att det funkade att locka fram våren med glass:)
Ta en sväng in på min blogg och kolla om S vill vara med på dragningen av två virkade microfoner. Tycker hon är en passande kandidat:)

Jenny sa...

Härliga härliga vår!

Anna-Stumpan sa...

Men jisses. Vilket läckert kakfat.
Var har du fått tag i det??

Dammråttan sa...

Visst är det läckert! Det är inte mitt, utan min svägerskas. Hon har sinne för sånt där. Tror att hon sa att hon köpt det på ett sånt homeparty, men jag ska försöka komma ihåg att fråga.