Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 16 februari 2011

Randiga pengar och friluftsdag

S räknar randiga pengar. Tio i varje hög.
Man kan göra matte av det mesta.

Dagen igår var ledig, men som en vab-dag ändå. P var (och är) fortfarande sjuk, så min och S lediga dag fick anpassas efter honom. F och T skulle på friluftsdag och pälsade således på sig efter väder och laddade med förtäring för att orka med (se nedan).
Vi andra myste framför TV:n, byggde hus av papp och spelade spel mm. När friluftsdagskillarna kom hem, tog jag och S en liten promenad och slängde glas, samt lämnade randiga pengar till farbror B. Han var inte hemma, men väl hans fru, så S fick tömma burken i hans kista och få de sedvanliga godisbitarna ur skålen. En mysig tradition, men jag tror att farbror B blev lite besviken när han kommer hem. Det är andra gången på raken, som vi kommer när han är borta.
På kvällen fick vännen C med mig ut på en kvällspromenad. Kallt, men helt underbart - både att få luft och att prata, prata, prata. Vi hade varit hemma med barn båda två, så behovet var nog extra stort. Som vanligt, när man väl kommer ut så där, undrade vi varför det inte blir av oftare. Vi får väl se om vi kan lyckas ändra på det.


Min virrpanna T, som hade pimpling som förstahandsval, fick skridskoåkning, men hade missat det och gick på det han hade valt och fick således frånvaro på friluftsdagen (det kommer såklart att ordna till sig, men det är lite typsikt honom på något vis).

1 kommentar:

Jenny sa...

Visst tänker man alltid "varför gör vi inte det här oftare" och sen är det ändå så svårt att komma ihåg och "hinna" göra nåt åt.
Kram!