Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 19 januari 2011

Ledig och sen vab.

S har gjort en zebra

I går ledig dag. Jag och S hade en riktig mysdag. Jag tvättade en massa och vi tog fram målarfärgerna en stund. Sedan fick vi en promenad, när vi hämtade P på skolan.
I dag hade vi en rörig morgon. P var seg och hade ont i huvudet. Han skulle försöka gå till skolan i alla fall. Precis när vi skulle gå såg jag S:s tumme, som hon sagt ett tag att det gjort ont i och jag har väl inte kollat så jättenoga. Den har sett lite röd ut vid nagelbandet, men nu var den alldeles svullen och lite varig vid kanten. Hon fick gå till dagis, för att eventuellt bli hämtad om jag fick tid på vårdcentralen. Halvvägs till jobbet hade P ringt. Han orkade inte ens gå. Jag gick till jobbet och sa att jag måste gå hem. Jag och chefen J hade i alla fall ett kort möte först. Kändes skönt att få komma igång med vårens punkter. Vårdcentralen ringde. Sköterskan tyckte att jag skulle testa med alsolspritsomslag först Så jag köpte det och gick förbi dagis för att lägga om tummen, innan jag gick hem till hängiga P.
Vi har haft en mysig dag. Han har läst högt ur sin läxa och tittat på film. Själv har jag läst ut den bok jag höll på med och passat på att ta det lugnt.
Tänkte också passa på att hämta hem S lite tidigare, så att jag kan lägga om tummen på nytt och se om den verkar reagera på behandlingen. Om den inte blir bättre sa de att jag ska ringa imorgon igen.
R har bokat resa till Paris nästa helg. Vi hade först tänkt åka båda, men det funkade inte riktigt. Jag jobbar på lördagen, men hoppas kunna byta bort den dagen. Annars måste jag hitta barnvakt. S kan ju inte vara med killarna en hel dag och P ska på ett kalas i Viksjö, Det känns lite rörigt att överlåta till någon annan, så byte känns som bästa alternativet.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken tur att det inte är så sjukt och att ni ändå har en bra dag. Hoppas de kryar på sig snabbt.
Kram!

Anonym sa...

Ett riktigt konstverk.
Vill ha Vill ha Vill ha