Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 25 november 2010

Resa i sikte.

Bild lånad från wikimedia

I morgon är det dagen r, som i resa. Jag är ju sån att jag tror att allt går åt helvete om jag ställer in mig för hårt, eller glädjer mig för mycket, så jag ligger lågt och tar ingenting för givet, men ÅÅÅ vad jag skulle bli besviken om något inträffar, som skulle göra att vi inte kom iväg. I den perfekta världen sitter vi i alla fall på x2000 mot Östersund klockan 16:00 och blir hämtade av min gulliga syster 5.5 timme senare.
Det väntas typ -35 i Östersund till helgen. För en fryslort som jag känns det väldigt spännande. Allt varmt vi har är nedpackat, tillsammans med mediciner och julklappar. Vad mer kan man behöva?
Till resan har jag min bärbara dator, samt en hårddisk med lite barnfilmer på, snacks och godis och papper och pennor mm. Vi ska äta på tåget också, så det lär nog inte vara så svårt att fylla tiden.

Snälla håll era tummar, för att allt ska flyta. Jag längtar efter min mamma, syster, syskonbarn och svåger.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag håller alla tummar jag har!!!!
Och jag förstår precis vad du menar med att inte våga njuta av det för att man hela tiden tror att nåt ska hända. Försök att tänk att det som händer händer oavsett vad du tänker så du kan lika gärna vara glad nu!
Kram och ha en härlig resa!

Ingegerd/Orchid sa...

Lilla Gumman! Jag tror inte att det blir -35, snarare högst runt -20. Filmer har jag uppsjö på och mängder med sagoböcker! Och ritpapper och pennor i överflöd. Allt kommer att gå jättebra!
Andas lugnt! Och njut!
Mom

En häxa på Vift sa...

Hoppas resan gick bra och att ni får en underbar vistelse med famijen. :)

Carola m 8 sa...

Såndär är jag med, skönt att vara i gott sällskap!! Aldrig ta ut nåt kul i förskott för det kan skita sig... Härligt att allt funkade bra för er och att ni hade en trevlig resa. Åksjuka är inte kul däremot, hoppas det gick bättre på hemvägen!!