Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 7 november 2010

Helgsummering

Före

Startade dagen med att svägerskan L kom över och startade min förvandling inför kvällens maskerad, med att tona mitt hår svart. Vädret var fantastiskt och vi satt på vår inglasade balkong och hade det hur skönt som helst.

Sen var det dags för S att åka till lekplatset och gå på kalas. Hon ville absolut inte bli lämnad, så jag satt i fiket och hon ägnade mig inte en blick (såklart). Inte direkt den lugna dag jag hade tänkt mig, med hysteriska barn, som sprang omkring och skrek och blåste i partytutor runt mina ben, medan jag försökte avskärma mig i min ölbok.


Efteråt ville hon absolut INTE gå hem, men det var inte mycket att välja på. Jag slängde ner lite attiraljer inför kvällen och klädde på mig det svartaste jag hade. Hann inte riktigt fundera igenom hur jag tänkte vara, men det blev rätt okej ändå. Vi samlades hemma hos min chef, som bor vid Gärdet. Tog ett glas bubbel och gjorde oss iordning:

Jobbarkompisen A får svarta naglar. Sminkning av mig och S-e:

Man ser inte riktigt de blodigt röda läpparna, men de passade väldigt bra..

Your´s truly

Jobbarkompisen S-e på sittningen, dagen till ära med tatuering på halsen. Det var en väldigt trevlig sittning och fest, men ack så lite mat och jag som var vrålhungrig.

Min chef - han är rätt snäll till vardags faktiskt.

S hade lånat ut sina möss för att jag skulle vara häxa och ha dem i bältet som mat, men det tyckte hon var lite taskigt mot mössen som var så söta. Tänkte jag skulle visa att jag tog hand om dem väl. De fick lite förrätt - tonfisk med såser och chutney.

Vinnaren i utklädningstävlingen - en predator. En butik hade tema och var utklädda till familjen Addams, stencoola.

Sen kom dagen idag. Vi har tagit det lugnt. P var på kalas och vi gick till parken med faster L och kusinerna, som hon var barnvakt åt. Eftermiddagen slutade hemma hos faster L med x-grannen K och en massa släktingar, pizza från Hörnan och AFV på TV:n.

Kusingos framför TV:n.

En riktigt trevlig helg har tagit slut. Egentligen min jobbhelg, men jag hade ju sån tur att det var röd dag på lördagen. Det var otroligt skönt. I morgon börjar jag tidigt, så snart är det dags att göra kväller för S.

1 kommentar:

Jenny sa...

Kul att få spöka ut sig lite ibland.
Skönt med en ledig dag när man eg ska jobba.
Kram!