Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 12 november 2010

Feber och maskerad

Jag och P, på väg till klassfesten.

S fick som sagt feber och naturligtvis vaknade hon till på natten, ungefär samtidigt som jag somnade in. Jag gav alvedon och hämtade smörgås, eftersom hon somnat innan maten och jag insåg att viss hunger borde föreligga. Hon var så trött att hon knappt orkade äta, men samtidigt för hungrig för att kunna somna. Det tog ett par timmars snurrande, innan vi båda somnade om och sen var det inte så långt tills det var dags att kliva upp. Jag vaknade naturligtvis långt innan och låg och nojjade om att vabba, eftersom det är fredag. Insåg dock att ett par timmars sömn gjorde mig mindre lämplig på jobbet också. S gjorde sig garanterat inte på dagis i alla fall.

Alltså blev vi hemma och hade en riktigt mysig dag. S sov till halv tio. Vaknade lite småfebrig och groggy, men piggnade till framåt dagen. Själv har jag mest legat i soffan och försökt bli lite pigg. Sova var kört.
På kvällen var det dags för P:s klassfest. Klassfest med föräldrar. Det enda positiva med att jag var hemma och vabbade egentligen, för festen började när jag egentligen slutade. Nu fick jag tid att fixa till mig, eftersom det var maskerad. Precis som R sa, så var jag mest utklädd av de vuxna, men det struntar jag i. Är så gammal nu att jag gör det jag tycket är kul och nu kände jag för att spöka ut mig den här gången.
Det var en fantastiskt trevlig klassfest. Väldigt välordnad, med grillade hamburgare och en massa aktiviteter och barnen var bara helt underbara. Nu är jag fantastiskt trött, men ändå nöjd med både dag och kväll.

LIMBO!

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

tufft med en morsa som vågar spöka ut sig och bjuda på sig själv som du gör.
Jag får motvilligt erkänna att jag inte är maskerad-typen, har aldrig varit.

Jenny sa...

Himla snyggt utspökad tycker jag!
Hoppas att S varit piggare idag.
Kram!

Dammråttan sa...

Jag passar bara på att leva ut teaterapan i mig OCH, man ska inte vara någon annan typ än den man är. Jag säger ingenting om de som inte klädde ut sig, det är verkligen helt okej att inte vilja det tycker jag.
Tack för komplimangerna!