Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 8 oktober 2010

Lekfullhet


Efter dagens pulande och pysslande började S leta efter större svängrum och yvigare lekar. Ett gott tecken på att man börjar bli frisk. Utklädningslådan fick sig en rejäl genomgång och plötsligt hade jag ett läskigt monster i vardagsrummet:

Som var nästan ännu läskigare under masken:

Sen bytte monstret skepnad och blev en häxa. En snäll häxa, det var väldigt viktigt:

På kvällen, när storebror P kom hem fortsatte de två leken, som S startat tidigare på dagen. Hon hade ju letat delar till alla megabloks-drakar. En låda var öppnad och P hakade på med hela megabloks-världen. De rök ihop en del en stund, men lekte mest bara fint hela tiden:

P ville ha ett kort med sig och sitt torn:



Vad kul det är när de drar igång en lek sådär:

S ville visa upp sin bumerang hon gjort på dagis:

Lagom till S ändå är frisk startar helgen. Inte direkt helg för mig, eftersom det är min lördag på jobbet. Men det ska bli rätt skönt att komma dit, efter att ha varit hemma i stort sett hela veckan. R får ta P sitt livs första fotbollscup och F har lovat att vara barnvakt.
Just nu har jag soffan för mig själv, Idol i bakgrunden och barnens film hörs innefrån rummet. F, som också varit sjuk i veckan, men gick till skolan idag, fick snällt hålla sig hemma nu på kvällen. T är på fotbollsträning, som slutar vid niotiden och R är inne i stan på något slags scenfestival.

1 kommentar:

Jenny sa...

Skönt med friska barn på helgen iaf :)
Vad härligt det är när de kan leka tillsammans sådär. Min S och F gör det ofta och nån enstaka gång är E med.
Kram!