Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 1 september 2010

Skön kväll

Tisdagskvällar är nästan alltid mysiga. Inga träningar, jag har varit hemma hela dagen och vi har tid för varandra. (Just nu är jag ju hemma ändå iofs).
Eftersom P ska på utflykt idag onsdag, tänkte jag att pannkakor skulle vara perfekt. Pannkakor är barnens favoriter, även när det gäller tillagning. Det är nåt med äggknäckandet, mätandet och rörandet, som har tilltalat alla mina barn. Jag är såklart glad för både sällskapet och hjälpen. Speciellt just nu. Så långt som till att steka dem har de dock inte kommit, så jag blev rätt trött i alla fall.


Ni kanske tycker att det är konstigt att de inte mäter mjölken, men jag gör aldrig pannkakor på mindre än 1 liter mjölk, oftast 1.5 liter.

På kvällen åt vi räksmörgåsar och tittade på säsongstarten av "The Mentalist". T, är en hejare på att skala räkor!

1 kommentar:

Jenny sa...

Det är nog bara mina barn som är konstiga och inte gillar pannkakor. Eller de har inte gillat när de varit små och S gillar det fortfarande inte.
Kram!