Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 26 september 2010

Premiär

Dramatisk himmel över Viksjö.

P:s helg i sammanfattning: Lördag födelsedag, som startade tidigt med paket och sång. Lek hela dagen med lego och bakugan. På kvällen favoritmaten - äntligen på själva stället och inte hemköpt (viktigt). Där fick han två paket till, eftersom vi sparade dem för att det skulle bli lite mer utdraget och damtidigt roligt att leka med det han fått. Det han fick var två transformersfigurer jag köpte i London, med assistans av min lillebror, morbrodern med lite insyn. Inte pga att han har barn, utan ett stort filmintresse. Alltså visste han vilka figurer som var vilka och jag kunde välja och se till att det blev en ond och en god. Tydligen så bra val att man knappt kunde valt något annat, enligt P. Som kronan på verket gick "Transformers 2" på TV på kvällen. Nästan som om vi hade planerat det själva. R var på opera, F sov hos en kompis och S somnade tidigt, men vi andra åt lite dajmtårta och tittade på film. Och P satt i soffan och tyckte att han hade fått för mycket paket. "Men är du inte glad då?" "Jo, FÖR glad". Hur man nu kan vara det, min lille kille, som blivit så stor.
Söndag: Sitt livs första fotbollspremiär. Vi var naturligtvis där och hejade på honom. Även Farfar kom förbi. Efter det hämtade vi upp Farmor och hon väntade medan P duschade och sedan åkte de och tittade på bio. En fullspäckad helg, som han inte lär glömma i första taget.

S fikar och tittar på fotboll

Det här vet alla fotbollsföräldrar vad det är. Fyller vårt hem till vansinne.

S och Farfar hejar.

Fotbollskillen. Han var jätteduktig, fast han bara tränat två, eller tre gånger.

Tackar för god match.

På väg över för att kolla faster L:s nya lägenhet på kvällen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag borde har åkt till norra sidan av stan för här fanns inte en skymt av solen och det var kallt och läskigt idag.
Härligt med en så lyckad helg!
Kram!

En häxa på Vift sa...

jag har nog aldrig hört nåt barn säga att de fick för många paket förut så då måste ni ha lyckats bra i paketvalen. :)