Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 26 augusti 2010

Vill du spela mitt spel mamma?

Det märks att S har gått till en logoped. Inte så mycket för att hon pratar bättre, utan för att hon har spelat spel, där man ska säga vad det är i rutorna. Själv var jag rätt usel på just det här spelet:
Jag: En boll.
S: Neeej, det är ju ett öga.
Nästa gång det var min tur:
Jag: En svart prick.
S: Men mamma, det är ju en näsa.
Sen när jag tyckte att jag fått kläm på det hela, (det var ju bara att utgå från hennes figurer):
Jag: Ett huvud.
S: NÄE Mamma det är ju en maghuvud - Knasiga jag, det borde jag ju sett att det satt en liten mage på huvudet.
Utifrån detta, kan ni väl gissa vad de runda ringarna är?


Det var lite svårt att hålla isär spelfigurerna, men jag hade en något saftigare pepprare.

1 kommentar:

Jenny sa...

Konstig du är som inte fattade att det var ett maghuvud :)

Kram!