Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 5 augusti 2010

En resa med både sorg och glädje

Jag, storasyster och lillebror

Nu har jag varit till Östergötland och begravt min älskade farmor. Jag och lillebror tog vår bil och syster åkte med sin familj ner. De är ju nere på semester från Östersund och det här fick bli en liten avstickare. Vi bodde på ett fint litet vandrarhem i Borensberg, som heter Glasbruket. Fantastisk omgivning, men relativt låg standard på boendet. Toa i korridoren och duschar i kallt hus på gården. Men helt okej som sagt.
Det var mysigt att få lite mer tid med syskonen och faktiskt att träffa syskonbarnen utan sina egna barn. En roadtripp med lillebror var inte heller fy skam. Så mycket egentid med varandra har vi väl aldrig haft.
Begravningen var fin och ljus, men såklart ledsamt när det kom till att säga hejdå. Hon har stått mig så nära, genom hela mitt liv och nu finns hon inte mer. Men de sista åren var inte roliga för henne och jag kan erkänna att jag har önskat henne den här vilan.

Tackar alla för ett par trevliga dagar och lillebror speciellt då, för trevligt umgänge, för att du körde bilen hela vägen för och lite ny input i musikutbudet.

Mina händer är inte så roliga just nu, så jag ger er lite bilder istället och skriver mer en annan dag.

Utmed kanalen

Asiatisk-hål-i väggen med fantastisk mat i Motala

Stadsparken i Motala



Promenad utmed kanalen, från vandrarhemmet in mot Borensberg

Spännande lapp på vandrarhemmet, vi lyckades inte lista ut riktigt var allt fanns, framförallt inte elen, så vi sopade bara (obs, jag skojar bara).

Pojkarna valde varsin solros att lägga på kistan

Min och lillebrors rosor

Finaste farmor. Kort från 100-årsdagen, stod på kistan.

Från oss syskon med familjer "För alltid i våra hjärtan" står det.

3 kommentarer:

Mom sa...

Jag håller verkligen med: Farmor kommer alltid att finnas i våra hjärtan!
En begravning är ju inte bara sorg, utan ett tillfälle att träffa tjocka släkten och ha rätt trevligt efteråt.
Kram på dig! Hoppas det ordnar sig med händerna!

Ruccola sa...

tack själv syrran, du var mycket trevligt resesällsksp.

Jenny sa...

Jag tycker nästan alltid att begravningstillfällen brukar bli rätt trevliga för att man träffas. Även om själva begravningen inte är den roligaste upplevelsen förstås.
Härligt med lite egentid med andra än barnen :)
Kram!