Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 17 augusti 2010

5-års och vardagsrutiner


I går började mitt yngsta barn på förskolans 5-årsavdelning. Äldst på dagis. En epok är snart över och jag har då inga dagisbarn mer.UNDERBART! Jag har gillat vårt dagis, men det känns helt rätt och skönt.
SOM hon har längtat, räknat ner de senaste dagarna. Hon kunde rakt inte förstå varför hon var tvungen att gå hemma och tråka, när kompisarna lekte och hade kul på dagarna.
Det gick till och med bra att väcka henne klockan 6, efter att ha sovit till 10 hela sommaren. Iofs försökte jag vända henne lite i slutet av senaste veckan - då sov hon bara till halv nio.
Nu känns det definitivt som att sommaren är över. Tillbaka till vardagslunken. Känns inte helt fel det heller och jag har ju min Londonweekend att se fram emot om ett par veckor.

2 kommentarer:

Ruccola sa...

Londonresan är det fler som ser fram emot :)

Jenny sa...

Vad skönt att hon tycker att det är roligt på dagis. Jag har väldigt svårt för att fatta att min S är äldst på dagis. Hon är ju så liten.
Kram!