Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 16 juli 2010

Walking the dog


På väg till centrum. En lugn fin S kör "Hunden" i vagnen. Klart den skulle med på äventyr.

I dag har varit en riktig sån mellandag. Både S och T är hostiga. Värst är faktiskt T. Kanske beroende på att S har så bra mediciner att ta till. I alla fall kändes inte bad som ett alternativ och T var så hängig att han inte ville någonstans alls.
Jag och S tog en promenad till centrum, för att hämta min medicin och ta en glass. Där träffade vi Farmor, så vi tog glassen med henne och sedan gick vi hem igen. S fick köpa ett par nya glasögon och jag säger bara "Bakom mina solglasögon, kan jag va mig själv" för efter det var det som att vi hade fått ett helt nytt barn. Inget fromt och lugnt barn, utan en ILLER, med egen vilja och total kaxighet. R hämtade upp oss två och så åkte vi till Vinsta och sen Vällingby och hon var INTE ROLIG. Kanske var det nåt konstigt i hennes slush?
Nu är vi i alla fall hemma igen. R lagar mat. Potatisgratäng och kycklingfilé - det luktar himelskt!
Ungarna gick ut en stund, så här är lugn och ro. Bob Marley på Spotify och lugnet sänker sig återigen i min kropp. Hoppas den lilla illern leker av sig lite och kommer in som den vanliga S.

"Hunden" kollar in vattnet i dammen.

Vi hittade Farmor på Glitter och tog en glass med henne. S var mycket fashinerad av sin blå tunga och vissade den för ALLA.

S har fått nya glasögon och är plötsligt hur busig som helst.

Gene Simmons - släng dig i väggen!

Bus-S klättrar i Vällingby centrum


På vägen hem: ICA. Glasögonen är på.

2 kommentarer:

carola sa...

Hihi, hon är så söt:) Påminner så himla mkt om Trixie!

Jenny sa...

Ibland undrar man om de blivit utbytta utan att man märkt nåt. Hoppas ni får tillbaka den vanliga S, även om den där också var söt (speciellt med tungan) :)

Kram!