Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 27 juli 2010

Syskonträff

Vikingabyn Storholmen - väl värt ett besök, men glöm inte att ta med kontanter. De tar inte kort.

Vilken dag jag har haft idag! Inte nog med att jag har träffat mina syskon och älskade syskonbarn - det var på ett alldeles fantastiskt ställe dessutom. Syster hade hört om en vikingaby utanför Norrtälje och både tänkte vi att vi ger det väl några timmar och så åker vi kanske och badar sen. Men Å vad vi misstog oss. Det var ett helt underbart ställe. Otroligt genomarbetat och seriöst och samtidigt fantastiskt familjärt. Jag kan bara rekommendera ett besök. Men jag säger bara: Kom när det öppnar klockan tolv, för det är fullt program hela tiden och man vill inte missa NÅGOT!
Kusiner framför smedjan

S kollar in vikingasmycken.

Pärltillverkning.

M-s får hjälpa till (S med alla M kusinerna)

1200 grader

Dags för sagostund - lika givande för barn som vuxna.

Familjen M (min syster)
Lillebror J med mina barn.

Ler-kladdande

Kul att rulla lera


Baka tunnbröd




Sen bakas det över öppen eld

Eget bröd smakar bäst

Eller inte (hennes var så tjockt och det skulle bli hårt)

Målad med ett vikingatecken man tog ur en burk


Finaste M-a





Solens och kärlekens tecken

Odens tecken

Stock-kamp

Det här är bara en liten del av allt det vi har upplevt idag och ändå tyckte vi inte att vi hann med allt.
Ett föredrag för de lite äldre missade jag och syster, men rekommenderas väldigt av F, samt svåger och bror, som hörde det. Sen var det även en underbar musikuppvisning med lite av ett föredrag samtidigt.
Alla som var där var så otroligt trevliga och familjära, noga med att bjuda in till olika saker och att bara gå runt och finnas till.

1 kommentar:

Jenny sa...

Lät som ett superkul ställe, måste försöka lägga det på minnet.
Kram!