Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 9 juli 2010

Från städtråk till balkongmys, via parktrevligheter.

Korv på ICA, det MÅSTE man ha enligt S. De fick gå iväg själva och köpa.

Vi startade dagen med vår numera obligatoriska promenadrunda. Skönt sätt att starta dagen på. Den enda som brukar vakna när vi går, är P. Han sätter sig och tittar på Barnkanalen, medan de andra snusar vidare. Vi har vänt på dygnet. I alla fall S:s dygn. Igår somnade hon efter halv tolv. Jag trodde hon sov, men P hade satt på en Pippi-film, inspelad från TV. Den är mer än tre timmar lång och där låg S, med vidöppen blick och tittade på TV, när jag bara skulle kolla till dem inför sänggång. I dag VÄCKTE jag henne vid halv elva. Har ingen aning om hur länge hon hade kunnat sova. Nåja. det är semester. Vi får försöka vända tillbaka henne till vår jobbvecka, som kommer snart.
I övrigt har det för min del varit en städdag. Jag ville få lite ordning. Kan inte slappna av annars. Nu ser det ganska okej ut faktiskt. R hade en inplanerad picknicklunch med några vänner. Passade mig perfekt.
På eftermiddagen gick jag ut i parken med barnen. R kom dit med lunch till oss. När det blåste upp och blev molnigt passade vi på att åka och hämta T, samt att handla på ICA.
På kvällen gick barnen ut i parken, medan R lagade en massa mat och jag hängde tvätt mm. Efter ett tag gick jag efter med en bok, men det var så mycket trevligt folk ute, att den behövde jag aldrig ta fram. Blev en helt fantastiskt trevlig, varm kväll i goda vänners lag:


Vi lapar de sista solstrålarna på kullen,

Barnen i duschen. Knappen sitter högt, för att inte barnen ska kunna få på den, men P körde basketkast med bollen, lyckades och de små passade på. De hade SÅ kul att ingen förälder nändes säga, nej och du har ju kläder på dig.

Hemma väntade räkfrossa. F sover hos en kompis och P och T fastnade och grillade med sin faster, så det blev MYCKET räkor till oss tre.


2 kommentarer:

Orchid sa...

Kram till alla mysbarn!

Jenny sa...

Sommaren är det bästa som finns! Ni verkar passa på att njuta och hadet bra.
Kram!