Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 30 juli 2010

En toppendag - så där helt oväntat

Alla "mina" barn. De uppförde sig verkligen exemplariskt och var hur gulliga som helst med varandra.

Min sista ensamma dag med barnen. Kände att vi verkligen inte kunde hänge oss åt bara "ingenting" idag igen. Vädrets makter var dock inte med oss. Solen, molnen och vinden kämpade tappert om herraväldet över vädret och det verkade som att ingen vann. Då kom jag på idéen att gå till badhuset.
Själv kan jag inte bada för jag har fått konstiga utslag och även sår på händerna. Fått ordnation att vara försiktig med vatten, så tre timmars blötläggning kändes inte aktuellt.
Å andra sidan fick jag med mig en försvarlig mängd barn, så de roade sig rätt bra själva och hade även koll på varandra. S och P såg jag däremot till att jag såg hela tiden.
De större killarna var så himla gulliga med de två något mindre. Drog med dem i lekar, bar dem på ryggen och var bara allmänt omtänksamma.
Å vad jag skrattade, där jag stod med kameran beredd, för att S skulle åka med i vattenrutschbanan. Den ena efter den andra killen kom ner och sa att hon skulle komma med nästa, men ingen S. Till slut kom hon ner för trappan igen. TVÅ gånger. Hon ville så gärna, men vågade inte:











Efter simhallen fixade jag blomma till begravningen mm. S fick vara hemma hos vännen C och leka med R. Jag gick dit efteråt och vi blev kvar hela kvällen och åt mat och hade det trevligt, med prat och Wii sports. Grannen K kom upp (även kallad x-grannen K, men eftersom C&G köpte vår lägenhet, så blir det ju grannen K i det här läget). Vid tio tog jag mina nöjda barn och gick hem under en massa bubbel om hur kul vi hade haft. Ett toppenslut på en toppendag helt enkelt.
R är inne och tittar på Ulf Lundell och dricker öl, som invigning på sin nystartade semester. Nu har vi två veckor tillsammans.

Musikalisk kreativitet - ingen sjöng samma sång.



Bilbanan kom fram - de hade SÅ kul ihop.


Minst och störst av de som stannade kvar och lekte, efter maten.

3 kommentarer:

Mormor sa...

Vilken härlig dag!
Kram!

Jennie sa...

Vad skönt med dagar där bara allt stämmer (ja, förutom vädret då) :)
Kram

Jenny sa...

Coolt att ge sig på att ta med sig så många till simhallen, jag hade nog drunknat på kuppen :)
Ni verkar haft en perfekt dag, ibland är de oplanerade bäst.
Kram!