Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 5 juni 2010

Lite stiltje

Det senaste; de bakvända r:en har blivit gubbar, Papper, efter papper...

Jag är dålig på att blogga just nu. Efter vab kommer jobb och det satte jag igång med igår. Torsdagen var ungefär som onsdagen, en massa pippi-spelande, men iofs inga tofsar och en hel del host och lite gnäll. Fredagens jobbande kunde jag stått över, för jag mådde verkligen inte bra. Det är lättare att gå hemma och vara hängig än att jobba en fredag på Systembolaget - om det var någon som undrade.
I dag var det faktiskt bättre. Det hade jag aldrig trott.
När jag var på jobbet var resten av familjen på namnfest. Jag gick dit när jag var klar och fick lite tårta och sa typ hejdå till alla. Trevligt i alla fall.
Den äldste drog till kompisar, maken på Skrattstock och jag blev hemma med mina tre yngsta telningar.
Vi tog en promenad till närmsta snabbmatsstället och delade på två gyros. Efter det var de i parken en stund och jag letade fram en svunnen diskbänk. Sen såg vi på "Förtrollad" och två små barn somnade efter alldeles för mycket tjafs i soffan. Jag är kanske ingen bra mamma på det viset just nu, men vi hade mysigt i alla fall (förutom när jag skällde på S litegrann för att hon hade så svårt att vara still).
Har precis chattat en stund med grannen K och fnissat en massa åt våra feltolkningar. Som att vi legat sjuka i ostkupa (jag trodde hon frågade vilka tupperwaresaker vi hade beställt) och att det var bra att hennes son inte spelade på hästar (vilket han naturligtvis inte gör- han spelar TV-spel, min man spelar på hästar). Det kan bli lite snurrigt sådär i de varvade korta meningarnas tecken.
Nu ska jag släcka ner datorn och krypa till kojs.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Man får vara trött ibland och inte riktigt orka med gnäll och stök. Det gör dig inte till en dålig mamma :)
Hoppas att ni haft en skön dag i solen idag!
Kram!

En häxa på Vift sa...

Tror vi alla får lite stiltje i bloggen emellanåt. Nu är det ju dessutom sommar så då har man ju annat att göra än att uggla vid datorn. :)

Jennie sa...

Tack för att du tog dig tid att komma iaf trots att du jobbade. Riktigt roligt att hela familjen ville komma. Vad stora dom blivit killarna! Och tack än en gång för presenten :) Valter ligger och sover med snutten nu så den var tydligen gossig :)
Kram