Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 8 juni 2010

Hot och mutor


Vi uppfostrar våra barn med hot och mutor. Jag har alltid sagt att jag är emot det. Att jag använder mig av konsekvens. Har insett att det nog är samma sak. I alla fall ibland.
Jag menar man KAN ju säga att det var en konsekvens att barnen inte skulle få gå på bio om de inte städade rummen först, men gränsen till hot är snubblande nära, va? Hade de blivit lovade bio för att de städade, hade det ju helt klart varit en muta, men så långt gick det nu inte - den gången.

I dag vill P & T till Gröna Lund för att titta på the Poodles. Pappan i familjen är öppen för att köra, men inte så sugen på själva musiken. Tonåringen var väl inte så sugen han heller, men för att de två mindre barnen skulle kunna titta krävdes ju just en förälder, eller en storebror. Så hur låter pappans svar till tonårssonen: "Om du inte kommer med, missar du Burger King".
Men det är bara en konsekvens, eller hur?

1 kommentar:

Jenny sa...

Hot och mutor räcker en lång bit :) Jag kör stenhårt med båda sorterna.
Jag trodde du helt hade missat att blogga för dina inlägg har inte synts på bloglovin sista dagarna men nu hittade jag ju massor av nya inlägg.
Kram!