Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 25 juni 2010

Glad midsommar!

Midsommarafton kom med strålande solsken. Vi intog frukost på balkongen och sedan tog operation förberedelser vid. För det händer saker här hemma. I morgon, eller rättare sagt i natt drar far i huset till Mallorca med de två äldsta sönerna. Det blev hastigt och lustigt bestämt i går. Det är ju så det brukar vara med just sista minuten. Själv blir jag hemma och jobbar. P å sin sida ska till Skara sommarland med faster L mfl och är hur nöjd som helst. Måndag till onsdag är det helt fritt från pojkar i vårt hem. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte ska bli skönt. Jag lever ju efter devisen att det är skönt vara ifrån varandra ibland och att det är bra att sakna litegrann.

Förberedelserna visade sig mest i att alla pojkar åkte på shoppingtur och jag tvättade en massa, samt att jag och S tog oss ett bad och sedan gick upp till dansen för att delta i midsommarfestligheterna. Så där väldigt kul tyckte hon nu inte att det var. Hon ville faktiskt vända redan i backen upp. För mycket folk. Men vi gick fram i alla fall. Stod två varv i korvkön och såg stången bli rest. Sedan gick vi hem.
Vi hade ju ett annat mål för dagen; grillkväll hos familjen C i Viksjö. Trevligt och gott, som vanligt, även om vi var lite mer rastlösa än vanligt. Inget var ju packat än. Efter glassen och jordgubbarna åkte vi hem.
Nu har de nästan packat färdigt. Det har blivit bestämt att P och S sover hos faster L och K, så att jag kan köra de andra till Arlanda. Frågan är hur bra man kommer att sova. Vid halv tre är det dags att åka.
De tar med sig min kamera och min lilla dator, så det blir kanske inte så mycket bloggat den här veckan.
Nedan, lite bilder från en väldigt mysig midsommarafton:

Stången är rest!
S äter korv

Hemma hos familjen C - förrätt.

S vattnar blommor

Vännen A

Systrarna C ska duka (visst är de fina!)

P lutar sig tillbaka

A grillar (det var SÅ otroligt gott)

Grillar marshmallows och jordgubbar

Jordgubbar och glass

I nya coola glasögon

2 kommentarer:

Jenny sa...

Visst blir det roligare med sol :)
Vad härligt för de andra att komma iväg lite och för dig och S att vara lite själva.
Kram!

En häxa på Vift sa...

Härligt det såg ut. Sol och glada miner, precis som det ska va.