Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 8 juni 2010


Dagen blev precis så där stressad som jag trodde. Mest stressad för att ju är lite nervös för att köra bil utanför kommungränsen. Så fort jag ska åka någonstans dit jag inte brukar köra, får jag automatiskt armsvettningar och tunnelseende. Jag vet inte ens åt vilket håll jag ska. Med lite lätt vägledning, löste det sig såklart till slut. Jag menar, jag skulle ju trots allt bara till KS.
Innan dess var vi dock på shoppingtur med svägerskan K och finaste V. De skulle köpa avslutningspresenter och vi behövde kolla skor till S (se resultatet ovan - fast hon fick två par till).
Lite stressat också av att jag hade lånat F:s nycklar och han kom tillbaka från dagens övningar precis när jag satt i godan ro på K:s altan och precis skulle få kaffe, efter mitt lilla äventyr. Nåväl, då kom jag ju hem i god tid för att hinna plocka lite med tvätt och disk och komma i fas med hemmet (ha ha, gick ni på det - lite mer fas i alla fall) och möta killarna i skolan.

Snart ska vi gå och lyssna på femmornas musikal (T). Den är jättebra, enligt P som såg den redan på dan. Det är en musikalisk resa från 50-tal till nu (tror jag det var) och P flög direkt på Spotify och försökte hitta the Beatles (som inte fanns, trots att jag ryckte in och ändrade" bitels" till beatles, men väl covers). Jag klickade på min favorit "Little Sunshine" och det visade sig vara rätt låt - han har bra smak, min son.

Fika på altanen. S är alldeles sockrig, från bullen.

På väg hem från skolan - undrar om prinsessperioden redan är över?


1 kommentar:

Jenny sa...

Jag tror att det är ovana. Ut och kör mer så kommer det snart kännas lättare :)
Prinsessor finns i alla former, så hon är nog en prinsessa iaf.
Kram!