Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 24 maj 2010

Sovdagsmys



Mellanstorebror läser för lillasyster, när mamma inte riktigt orkar. Dagen i dag har varit lång och otillfredsställande (vad gäller utförandet av varor i butiken), men rätt trevlig i övrigt. Den startade redan halv sex, eftersom jag började tio i sju och blev ännu längre än vanligt, av att det var skolgårdsfest på barnens skola. Jag hann inte vara med på själva festen, men hade skrivit upp mig på att städa undan. Slutade med att jag redovisade pengar och helt plötsligt satt mitt i föräldraföreningens årsmöte. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Trött och hungrig, som jag var.

Men nu är även den här långa dagen över och jag är ledig i morgon. Trodde jag hade ingenting inplanerat, så lätt man glömmer/förtränger, då jag ju både ska köra T och kompisen F på skolbesök i nya skolan och gå på utvecklingssamtal med S. De pratade på mötet om att förlägga skolgårdsfesten till hösten. Låter som en bra idé tycker jag. Det är nog att göra så här års ändå.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Skönt att du har en ledig dag imorgon! Det är ju ändå lite lättare att inte blanda in jobbet också i allt som ska göras.
Kram!

Orchid sa...

Mysungar!
Kram!

En häxa på Vift sa...

ja, oj, det lät hektiskt. Men vilken tur ändå när man har många barn, alltid nån som kan hoppa in som stand-in som sagoläsare om man själv är lite sliten efter en lång dag.