Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 11 maj 2010

En ickeledig tisdag


Det är lite fullt ös medvetslös på jobbet för tillfället. Mycket nya idéer på väg att testas, folk sjuka och helger i antågande. Mycket, men kul samtidigt. Ska dock bli skönt med en långhelg. Jag fick ledigt på klämdagen och det är min lediga lördag. Efter i morgon är jag ledig i fyra dagar. Chefen gjorde lite köpslående till i morgon och fick mig att överge min tidiga kväll (klockan fyra) emot att jag tog den idag i stället. Inte mig emot, det behövdes faktiskt mer i dag, än i morgon och jag har verkligen utnyttjat den till såväl mathandling, mys och lägerpackning (T):

Vi har det mysigt på jobbet just nu (ja, jag har bättre bilder, men det är liksom lite meningen att inte visa upp jobbarkompisarna för mycket). En välbehövlig uppfräschning av de bakre regionerna.

Temporära hörnet

Slutade alltså fyra idag och gick en liten runda i centrum. Hamnade sen på dagisgården i solen och blev bjuden på äppelklyftor, för att jag såg så blek ut. Pratade med fröknarna och njöt av solen och glada barn. Vi blev upphämtade av R och så tillbaka till jobbet för att hämta lite stolar, som skulle slängas annars. Blir bra som skrivbordsstolar i ungarnas rum och som extrastolar, när man får gäster. Hemma åt vi plockmat på balkongen och delade på två öl, för att fira solen. S passade på att visa blommorna lite omvårdnad.
Sen var det operation packning, inför T:s fotbollsläger, som startar i morgon.

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

Produktiv dag med andra ord. :)