Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 11 april 2010

Konsert- och söndagsrapport.



Först, kvällen i går: Moto Boys röst var magisk. Jag var på tok för trött. MEN vi hade en fin kväll och gick ut genom Debasers port samtidigt som discofolket klev in. Coolt ställe det där. En del människor visste inte ens om att det pågick en suverän konsert i ett av utrymmena. Blev värsta kontrasten när man skulle gå på toaletten och folk minglade till discomusik i baren. Allra coolast var dock när vi stod i kön på väg in (som vi förövrigt kom precis lagom till, för två minuter efter vi klivit in i den var den tredubbelt så lång). När vi stod där och väntade kom självaste Moto Boy klivande uppför trappan. Inga sceningångar här inte. 98% av kön verkade inte ens fatta att det var han. Precis innan han skulle kliva fram till vakterna, vände han sig om och tog ett kort på den ringlande kön. Tror jag det. Vilken grej att så många kommer för ens egen skull. Han tog upp det i mellansnacket - hur många vi var som var där. Helt klart en ödmjuk kille.

I dag; vi sov till efter tio. Fantastiskt att man har så stora barn att de fixar sig själva. De som känner mig fattar dock att det största av allt var ju att jag SOV!
Efter en lugn förmiddag med storfrukost och lite TV-slöande i soffan, tog vi med oss kaffe ut och kollade över cyklarna. Vi får inte ens upp låset på F:s cykel. Ett sånt där svindyrt säkerhetslås - nog tusan är det säkert alltid, om inte ens han kan använda cykeln. Nu är det fullpumpat med låsolja, undrar om det hjälper om det får verka ett tag? Hans cykel blev för övrigt kastad mot porten häromnatten, och var lite tillknöcklad i framgaffeln, men det verkar inte vara någon större fara med just den biten i alla fall - om vi bara får upp låset som sagt. Han är annars den enda som INTE har punka. Alltså kollade vi dimensionen på alla däck och åkte till ICA Maxi och köpte en massa nya slangar och en del annat.
Sedan hem och så gjode maken nytt gott kött till potatisgratängen från igår - nu är det officiellt: han göder mig. Jag får gå på snåldiet i veckan.

Nedan lite bilder från dagen:

När vi hade fipplat med cyklarna en stund, fikade vi utanför Konsum. Faster L och svåger K kom förbi. S blev bjuden på glass av sin gulliga faster.

Innan Maxi-shoppingen blev det en korv. Man handlar bättre om man inte är hungrig.

Den här köpte vi INTE - till S stora förtret.

Medan R lagade mat, städade jag och S. Eller, jag dammsög med slangen runt alla hörn och hon drog runt munstycket och sjöng glada dammsugarsånger. Det gjorde helt klart städningen lite roligare.

Middag framför TV:n. Man kan ju inte missa Amazing Race! S hade klätt om sig till middagen, som fina damer bör.

Nu är det sen kväll (kvart över nio). I morgon börjar jag ohumant tidigt. S har snurrat i sängen i en och en halv timme nu. Naturligtvis är det omöjligt att somna, när man verkligen behöver det. Jag undrar jag, hur det kommer att gå att väcka den unga damen strax efter klockan 6 i morgon bitti?

PS: Jag har inte strukit under första stycket med flit, det blir så ibland, när jag flyttar texten i förhållande till bilder. Jag vet inte varför och inte riktigt hur jag undviker det, så ni får stå ut.

1 kommentar:

Jenny sa...

Försöker mig på lite kommentarer :)
Vilken jättehärlig dag ni verkar ha haft. Jag har också ett gäng cyklar som måste fixas men jag lyckas inte riktigt.
Kram!