Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 2 april 2010

Kollektiv matlagning

R satte igång med potatisrätterna. En potatisgratäng med kvibilleost och klyftpotatis. Jag började fundera lite på om det inte vore trevligt med en efterrätt. Just då började de utsprungna barnen trilla in genom dörren och uppgiften fördes över på F och T, som fick fria händer. De valde rulltårta, som de sedan bakade, medan vi fortsatte med maten. Min insats blev helstekt fläskytterfilé, som jag kokte i vin och buljong, med vitlök och selleri.
Maten blev alldeles fantastiskt god och avnjöts under relativt ordnade former vid matsalsbordet i vardagsrummet:
F brer ut smeten

Plötsligt dök det upp en prinsessa i köket (har det stackars barnet månne fått en liten udda bild av hur man gestaltar en prinsessa?).

R lagar mat - han tyckte att jag visat nog av såna bilder på honom, men det tycker inte jag.

Samarbete


P - nöjd över att det fanns "sprutgrädde"

Familjen samlad.

1 kommentar:

Jenny sa...

Vad mysigt det ser ut! Jag vill också att nån lagar mat till mig :)
Kram Jenny!