Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 5 april 2010

Fikabesök och julöl




I dag var det fina vädret som bortblåst. Vi vaknade till grått väder och snöslask. Men det var lika bra det, eftersom jag hade tänkt att det var dags att röja lite i röran. Ett par dagar när man bara springer ut i solen, eller far på iväg på besök, sätter sina spår. Vi hade planer med familjen C om att ses på ett eller annat sätt, men så idag var pappa A sjuk. Mamma A ville dock inte ställa in så ÄNTLIGEN fick vi träffas igen och hon fick se lägenheten, som hon inte sett sedan vi precis flyttade in. Vi har träffats sedan dess, men då bara hos dem och även det var alldeles för längesedan.
Vi fikade och pratade, så gott det gick med en uppmärksamhetstörstande S i hälarna. Det finns människor som man bara tycker så där otroligt mycket om och A är en av de där personerna i mitt liv.

När jag åkte för att hämta T och P hos kusinerna åkte hon med hem (de bor nära varandra) och sedan var det dags för R:s underbara mat. Ölkokt fläskkarré. R kollade igenom ölförråden för att hitta något att koka i. Vi brukar ta Guinnes, eller Boston Brown Ale, men ingenting sådant fanns hemma. Min stout och porter fick han INTE röra (vilket hädande att koka kött i sånt som kommer ut en gång om året.) Det som fanns kvar att välja på var en belgisk ale från FÖRRA julen. Den hade utgångsdatum i september förra året, men jag vet ju hur det är med de här ölen. De tål att lagras. Han fick ta den emot att jag fick smaka en slurk och den var suveränt god, men 75 cl öl får jag ändå aldrig i mig, så det var ett bra byte, så god som maten blev!
Efter det försvann killarna till kompisar. S ritade och vi såg på inspelad TV.
En riktigt slösöndag, fast det var en måndag. I morgon ska jag på kurs inne i stan. Det ska bli både kul och spännande.
(Saknar ni roligare bilder? - kameran ligger kvar hos Farmor, jag orkade inte åka dit och hämta den. Det får bli en annan dag).

Inga kommentarer: