Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 2 mars 2010

Projektmänniskor

S, en projektmänniska av stora mått.

Det här med att leva med projektmänniskor, kan vara otroligt frustrerande. Som när man VERKLIGEN vill att de ska göra någonting annat, som att gå till centrum, eller borsta tänderna, eller annat oviktigt strunt. Alfons Åberg "Jag ska bara" är som en bris i jämförelse. Ibland kan det bara vara att man tycker att nu vill jag ha det här bordet stökfritt och får bara svaret "Jag är inte färdig".
MEN har man nu en gång uppmuntrat kreativtet, får man väl stå sitt kast och det kan ju vara otroligt charmigt också:

Jag tömde kylskåpet på gamla lappar och info i går. Som en tom duk, helt enkelt. Nu är den full med "månar" och "spöktårtor".

2 kommentarer:

Jenny sa...

Så fina saker de gör! Här finns det inget tålamod till nånting men ändå låter det "ska bara" hela tiden.
Kram!

Sanna sa...

Vad gulligt med spöktårtor!
Projektmänniskorna är både härliga och besvärliga men mest underbara ändå. :-)