Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 13 mars 2010

Jobbhelg

Snälla söta silver-S, på väg att hämta Newbody-kläder med mamma och T

När alla andra skriker "HELG" och "LEDIGT" tänker den affärsarbetande "JOBB" och "KÖER", men det är okej. I utbyte mot detta får vi lediga vardagar och ob-tillägg.
I dag har varit en snurr-tokig lördag, med upp och nedvända kassörskor och fnittriga, blandat med rent underliga kunder. Det är det som är charmen med mitt jobb. Alla dessa kunder. Jag skulle inte vilja vara utan dem alls (jo, kanske NÅGRA då, de som letar saker att bli arga på och de som bara tjafsar ändå - MEN de är så få att de försvinner i mängden).

Jag har det ju ändå väldigt bra, jämfört med många andra i branschen. Vi har inte öppet söndagar och vi stänger jämförelsevist tidigt. Så NU ropar även jag helg och ledigt och njuter av min familj.

Trevlig lördag kväll på er!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag minns när jag jobbade lördagar, kunde tycka det var rätt mysigt. Men det är mysigare när man får gå hem och vara ledig :)
Kram!