Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 11 mars 2010

Heja mig!

Mina nya gympadojjor, som jag hittade på rea-hyllan på Sportex, när jag shoppade med C häromdagen - supersköna.

I dag har jag tagit tag i en stor sak, som legat över mig: Jag har köpt ett årskort på gymmet och även tränat. Det var över ett år sedan och det är, som de flesta vet så, att ju längre tid vissa saker tar, ju större blir motståndet. Men i dag övervann jag det!
Min morötter för att gå till gymmet är, framförallt att jag ska få mindre ont i nacken och som nummer två, att jag ska känna att jag orkar mer. Sen att min mage har fått en liten, men inte obetydlig limpa, som sitter alldeles precis lämpligt för att göra så att alla byxor klämmer åt, det kan väl vara en morot i sig. För även om jag inte på något sätt är orolig för min vikt, så gillar jag inte när kläder sitter åt och jag har sannerligen ingen lust att byta ut min garderob bara för den skull heller. Jag brukar förövrigt nästan aldrig väga mig. Jag utgår från mina jobb-brallor - när de inte sitter skönt, då är det dags att skärpa till sig lite med fikaintaget.
Det var otroligt skönt att både att träna och att känna att jag vann över mig själv och latmasken.
Så, Älskling, nu har jag årskort och kan kanske till och med hänga med och simma nån kväll!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vad du är duktig :) Jag har hört att det krävs att man gör en sak 21 gånger innan det känns okej så du har bara 20 gånger kvar. Tänk på det om det känns motigt ibland. Och det var absolut inte menat som nåt hemskt utan att det finns ett slut på det jobbiga och det blir roligare :)
Kram!

Ullis med tre sa...

Så himmla modigt. Jag önskar jag också hade "the guts" men komplexen sitter i/ullis

En häxa på Vift sa...

gym... låter svettigt. Hahaha, men hejja dig som skaffat årskortet och dojjorna ser verkligen sköna ut.

Carola sa...

Heja dig, absolut:)