Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 3 mars 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig, men det kan bli bra ändå.


Dagen idag var planerad till punkt och pricka, med laserdome för de två äldre tillsammans med några kompisar och mamma-sonmys, för mig och P. Men som någon så klokt uttryckt sig "Det blir aldrig som man tänkt sig". Klockan tre i natt ringde telefonen och pappa R svarade. I andra änden var äldste sonen, som sov borta "Pappa jag har kräkts". Bara för den trötta pappan att kliva ur sängvärmen och hämta sin illamående son. Själv väcktes jag då på nytt, efter att ha varit uppe med en hungrig S vid två (hon åt för lite kvällen innan såklart). Är det inte hostnätter, så är det annat, uppenbarligen. Bara att skicka sms till alla inblandade och berätta att vi var tvungna att ställa in.
Efter ytterligare några timmars sömn, vaknade vi så till en alldeles strålande dag. S fick gå på dagis och så åkte jag med T och P till stan, med siktet inställt på sportlovskul i Kungsträdgården:

Väl framme i Kungsan beundrade vi några isskulpturer på scenen och kollade sen in utbudet av aktiviteter. De lockade i tidningen med MASSOR av kul. Vi hittade en snöhög:


Barnen roade sig kungligt i snön, medan jag njöt av den värmande solen och en latte (en riktig lattemorsa helt enkelt):

T testade sina krafter i den personliga dragkampen (man kunde mäta hur många kilo man orkar dra). Efter det gick vi in i tältet, där det fanns lite roligare saker att göra:

Barnen tog ett schackparti, samt spelade både hockey- och fotbollsspel:


När barnen började tröttna verkade det egentligen dra igång, med cirkusskola och klättevägg mm, men de var inte så sugna längre och till klätterväggen var det låååång kö. Vi gick till Gallerian. Den stora BR-butiken hägrade. Letade långt och länge efter en restaurang, där vi kunde hitta något nytt och spännande och hamnade till slut på:


Ja, jag testade i alla fall en Chicago chicken och den har jag inte prövat förut...

Sen åkte vi hem. Alla var nöjda och glada och VÄLDIGT trötta. Hemma väntade en pigg F, som jag misstänkte vart det nog bara för mycket för hans mage med sushibuffé och sen övernattning med chips mm. Vi laddar för nytt försök med dagens planering till fredag i stället.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Lät ju som en toppendag trots att det aldrig blir som man tänkt sig :)
Hoppas att resten av veckan fortsätter likadant!
Kram!

Orchid sa...

Så mysigt det låter! Vi har sportlov nästa vecka, så vi har vårt mys kvar!
Kram till alla inblandade!