Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 17 februari 2010

Sluta tidigt


Att sluta tidigt är ibland nästan mer kraftsugande än att jobba, men fantastiskt mycket trevligare (ja, inte för att jag har nåt emot mitt jobb alltså). I dag slutade jag vid halv två. Startade min lediga eftermiddag med en lunchdate med min äldste son. Eftersom jag åt sushi i går fick det bli kebabtallrik i dag. F tog hamburgare (jag fick jobba hårt för att slippa Burger King, kan jag säga).
Gick jag hem och satte på mig varmare kläder och sen för att hämta S på dagis. Hade bestämt med vännen C att ses utanför stor-R:s dagis och leka lite i snöhögarna på väg hemåt. S och R lekte och lekte och tjafsade och blev sams och lekte igen. Summan av kardemumman var i alla fall "Å, vilken underbar dag, Mamma" när vi väl kom in, så hon kom nog knappt ihåg varken kompistjafs, eller mamma-barntjafs.
Nu har jag lagat spenatpannkakor till ungarna (eller VI kanske jag ska säga - hur mycket hjälp det nu egentligen är att ha S med i mätande och vispande) och maken står och fixar biffar och potatisklyftor till oss (fanns lite köttfärs som behövde åtgärdas). Jag har ont i hela kroppen och är helt slut, men i övrigt håller jag med S "Vilken underbar eftermiddag".

3 kommentarer:

Orchid sa...

Härligt med sådana stunder!
Kram på er!

Jenny sa...

Ja tänk om man kunde ta tillvara på det bra och bara glömma allt annat :)
Kram!

En häxa på Vift sa...

Summma kardemumma så verkar det ha varit en fin dag ialla fall. :)