Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 20 februari 2010

S i original

Vännen S pappa jobbar med böcker. Jag fick en hög (dessa plus en LasseMaja-bok). Nu ska här läsas.

I bland funderar jag på relationen man har till olika namn. Varför man väljer de namn man väljer, till sina barn bland annat. Ibland har man ju en mer uttalad anledning till varför man gillar ett namn. Anledningen till att jag alltid älskar S namn, är tex att en av mina barndomsvänner hette just så. Inte vilken barndomskompis som helst så klart, utan en av de där närmaste vännerna, som ligger nära i hjärta och hjärna hur lång tid man än är ifrån varandra.
Vi har haft kontakt sporadiskt genom åren. Just då, när S föddes träffades vi inte, men namnet fanns där och passade naturligtvis min dotter, som allra bäst. Strax efter började vi träffas allt oftare. Stor-S flyttade efter skilsmässa tillbaka till gatan, bredvid där vi bor. Hon jobbar även på skolan, där mina barn går och har haft T i musikdrama (det var hon som övertalade honom till en soloroll i det årets uppsättning). Intentionen att träffas mer ordentligt finns där hela tiden, men livet rullar på. Vi träffades för ett år sedan och firade våra fyrtioårsdagar och skulle såklart träffas snart igen. Det blev av i går. Vi har ju träffats ute lite då och då emellan och som sagt, det är en sån relation att man inte måste träffas varje dag, för att ha den kvar, men ÅÅÅÅÅ så trevligt när man ändå ser till att göra något av den.
R var "utsparkad", men barnen var hemma. Vi lagade mat, åt middag, drack vin och PRATADE! Långt längre än vi hade tänkt. Speciellt, som hon skulle upp och plugga körkortsteori i dag. Det är svårt att slita sig, när man äntligen får till det. Nu måste vi verkligen se till att det inte tar över ett år tills nästa gång.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Visst är det konstigt att vissa kan man träffa supersällan och ändå så funkar det bara. Man borde dock se till att träffas oftare. Härligt att ni hade en bra kväll!
Kram!

Orchid sa...

S är en av mina absoluta favoriter! Jag stötte ju ihop med henne vid ett besök och ögonen tårades!
Kram! Hälsa S!