Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 28 februari 2010

Min nattmara

Min egen lilla nattmara, tur hon är rätt söt ibland i alla fall

Kvällen i går var trevlig. S lade alldeles beslag på gästerna (se nedan). Fick med sig C i utklädningslådan (inte alla 40-åriga kvinnor som passar i sånt vi har i vår där). Sedan blev det dags för sängdags och J läste godnattsagor. R och vänner drog ut på byn, medan jag och de vakna, hemavarande barnen tittade på Melodifestivalen.
Lugnt så långt. Tills en hostig S vaknade vid tvåtiden och har inte somnat om sedan dess!!!! Hon har varit på väg flera gånger, men det går bara inte. Jag kan säga att jag inte varit varken glad, eller pedagogisk mellan varven, då övertröttheten hos både barn och mamma inte tar fram våra bästa sidor. Hon lär väl somna så där lagom sent på eftermiddagen, så att dygnet blir helt upp och nervänt. Jaja, jag har semester nu. Jag tar sånt med en klackspark.


S fick en alldeles hemkomponerad saga, med sig själv som huvudperson.

1 kommentar:

Jenny sa...

Jobbigt, hoppas att ni får sova bättre i natt.
Kram!