Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 6 februari 2010

Korta nätter ger långa dagar

Vi hade lite läskiga sjörövare på besök ett tag

Men när de är så trevliga som den här dagen har varit, är jag mer än nöjd. Lite piggare, kunde jag tänka mig att vara. Somnade halv ett i natt och blev väckt halv sju av hungrig fyraåring. Liiite för lite sömn för min smak, speciellt som hon har hackat upp, alternativt kortat av, mina nätter hela denna vecka.
Började dagen med storfrukost och sedan med att skjutsa T på fotbollsträning i min gamla låg/mellanstadieskola och F till kompisar i Viksjö.
















Sen fick vi besök av R&R. Med pappa G denna gång, för C jobbade. Vi skulle bara ta en fika och G skulle kolla lite på vår dator, men det blev så otroligt trevligt och barnen lekte så fint, att de stannade på lunch och sedan tog G med sig S, när han gick hem för att få lill-R att sova.


R drog iväg på opera (Barberaren i Sevilla) och skjutsade T till en kompis på vägen, så plötsligt var det bara P och jag hemma. Fantastiskt tyst och skönt en stund och jag satt bara i soffan och njöt en liten stund. Sedan över för att hämta S och prata en stund med C, som kommit hem från jobbet. P är nu hos en kompis och det är bara jag och S hemma.
Vad hände? Vi skulle ju ha melodifetivalmys tillsammans och jag har tagit fram en påse räkor. S gillar räkor, men kanske inte en halv påse. Hon lär ju inte vara vaken till åtta heller, så vi får nog ta dem nu. Låter det som att jag gnäller över min nyvunna ensamhet? Nä, det kunde inte vara mer fel än så :D
Ha en trevlig kväll - må bästa låt vinna!

Uppdaterat: Mamma/alla barnkvällen blev plötsligt en tjejkväll. Jag och S satt med en hel påse räkor, alldeles för oss själva. S har tjatat om räkor i veckor. Hon tog en räka och sa "BLÄ" och nu har hon somnat, så nu sitter JAG med en hel påse räkor. Tror ni jag får i mig den? Alla andra barn stannar hos sina kompisar över natten.


2 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt med tjejkväll :)
Hur går det med räkorna?
Kram!

Dammråttan sa...

Min man kom hem vid halv tio och åt snällt två räkmackor, så det gick åt till slut, men jag åt nog lite för många ändå, bara för att de skulle gå åt.