Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 13 februari 2010

Lördag

Lillebror på besök över helgen

Efter en riktig slö "mitt i månaden lördag" på jobbet, blev det dags för månadens händelse: Lillebrorsbesök! Huvudattraktionen är ett dop i morgon, men vi suger glatt oss den uppmärksamhet och den kväll vi får. Efter tacomiddag sitter vi nu och "njuter" (?) av melodifestivalen uttagstävling nr 2. Rätt usel utdelning hittills. Just nu Andreas Johnson och som J:s S precis skrev i ett sms från London "Får denne man aldrig nog?" Känns som att man har hört det förrut. Börjar undra om det bara berodde på att jag förra veckan hade det alldeles lugnt och skönt, eller om det är riktigt uselt denna vecka, alldeles av sig självt.

Hittills har T en favorit. Nr 1, men citat "Lite för många Manboy för att vara riktigt bra, men han var snygg". (Han ville inte riktigt erkänna, men skrek sms:a MANBOY till sin morbror, som tog upp sin mobil - Eh, jag tänkte bara skicka ett sms till S).

Lillebror J gillar Amy Winehouse-kopian och själv får jag väl hålla med, om inget bättre dyker upp. (Det blev i alla fall inte Calle Moreaus som bröt trenden - ingen kan sjunga rent idag, MEN annars gillade jag låten).

Kvällens bästa citat är annars från F: "Tänk om böcker var som hip hop - Edward was a vampire...Edward was a vampire...Edward was a vampire" Ni kan ju gissa vilka böcker han slukar just nu.

S äter tacos på sitt sätt

F är på väg att göra en ful gest - men jag hann ;)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag missade alla låtarna idag men de korta sammandragen räckte mer än väl. Det verkar inte varit toppklass på det där.
Kram!

Ewa sa...

Håller med dej, ingen vidare hög klass på låtarna.

Ha en bra dag