Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 14 februari 2010

Att en snöhög kan vara så rolig

Mmmm varm choklad

Trots det lite halvmulna vädret, bestämde jag och vännen C att barnen behövde komma ut och leka av sig lite. Fick med mig make och fyraåring ut. Vi träffades vid en snöhög på innergården och där blev vi kvar, med kaffe- och chokladkoppar över hela gångvägen och ungar, som busade i snöhögen. Efter en stund kom även mina mellanbarn ut och busade en stund, innan de började frysa (å så konstigt att man fryser, när man varken tar på tjocktröjor, eller överdragsbyxor). Det var skönt att komma ut en stund, men till slut började även jag frysa, trots kaffe och varma kläder. Det var liksom lite kallfuktigt och för att inte frysa hade jag nog behövt hoppa i snöhögen jag med.

R


"Herre på täppan"

"Jag fyser"

Hemma igen - soffmys

2 kommentarer:

Orchid sa...

Snö är jättekul, men nu räcker det för min del! Jag vill ha levande blommor ute nu!
Kram på er!

Bill sa...

vem är den hårlöse ynglingen i soffan? hi hi...