Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 1 januari 2010

Vilken vinter vi har!

I dag har vi haft en alldeles underbar dag i pulkabacken. Strålande solsken och glada barn. Kan det bli bättre? Det lossnade helt plötsligt för S och hon åkte pulka så snön yrde. I början på det lägsta stället, mest för sig själv, sedan med mig och till sist också med kompisen A. De åkte rakt in i buskarna och S skrattade så det ekade bland husen. Precis som man önskar att det ska vara.


S och kompisen A (fotot taget av A:s mamma)

R&R, med pappa G. Alla fick plats i en pulka. Lill-R tyckte det var minst lika roligt som alla andra. Ni skulle sett hans underbara min, när de kom ner från backen.


Glada barn ger en glad mamma.

P-nöjd.

A:s pappa J, med R och S i full fart ned för backen.

När man åkt i backen någon timme, är det gott med varm choklad och muffins. S delar med sig. Kaffe till oss vuxna.

Snowracern blev ett bra fikabord

Snöig S dricker choklad


Efter pulkabacken gick killarna på bio (Alvin och gänget 2). Vi andra gick till pizzerian. S tycker att jag jobbat lite mycket på sistonde och det tycker nog jag med. Det är mycket gos just nu.

6 kommentarer:

Miss Mess sa...

FINA bilder!! :0)

Jenny sa...

Det är helt underbart ute! Ni verkar ha haft en riktig drömdag, jag är avundsjuk :)
Kram och njut av din lilla kramtjej!

Sanna sa...

Dina ungar är ju så söta!
Och ni är lite av en familjeförebild för mig. Tycker ni ofta verkar ha det så mysigt tillsammans allihopa. Det verkar kul att ha lite äldre barn också, det känner jag då jag läser din blogg.
God fortsättning på det nya året!

Dammråttan sa...

Jo, visst trivs vi i varandras sällskap och vi har verkligen mysiga stunder. Att ha stora barn är underbart. Att ha både stora och ganska små barn samtidigt ännu trevligare. Ville bara understryka att jag oftast inte skriver om det jobbiga i min blogg. Det är en något förskönad bild av verkligheten, som visas. Det erkänner jag villigt. Men inspireras får du så klart gärna göra. Tro bara inte att jag lever i någon rosa ouppnåelig dröm, för det är långt ifrån sant (vissa dagar mer än andra ;)).

Annica med A o L sa...

Haha! S är ju en mini-Amanda! Med GNEIS-overall och spindelmannen-mössa! Go girl, go. :) Vilken härlig dag i backen!

Sanna sa...

Haha, nej inte tror jag på nån rosa ouppnåelig dröm, inte alls. Jag har ju själv en blogg och vet hur mycket som blir bortcensurerat...;-)
Vidpåller ändå att ni verkar ha det mysigt tillsammans. :-)
Och att dina ungar är hemskt söta.