Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 31 januari 2010

Piggelin


I dag skuttade en liten tjej ur sin skönhetssömn vid sjutiden på morgonen, med stjärnglans i ögonen och fågelsång i strupen. Någonting har onekligen vänt. Det var så mysigt att sitta och lyssna på hennes hemgjorde sånger om"basilver" i badet (jag hade sagt att hon skulle bada bort alla baciller). Vi hade en skön slömorgon, även om den började lite väl tidigt.

Maken for iväg och fikade. Alla barn, utom S, var hos kompisar hela dagen (två av dem hade sovit borta). Jag och S myste i soffan, åt lunch och tyckte sen att vädret var tillräckligt lockande för att gå ut en sväng. S ville ha med hink och spade och lekte matlagning i snön, medan jag gick runt, runt lekplatsen, för att få lite motion. Ingen annan var ute och lekte, men vi fick sällskap en kortis av faster L och före detta grannen K. Så otroligt skönt i solen och den friska luften, men efter ett tag blev det lite för kallt och vi gick hem.
F kom hem från sin kompis och R från sin fikadate, så jag och F gick på bio och såg Sherlock Holmes. Mycket trevlig filmupplevelse. Väl värd att se.
När vi kom hem, sov redan S och de två andra var på g. Lugn och ro, fast S hostar i sömnen, så vi får se hur lugn natten blir.
I morgon är jag ledig, för att ta med S till talpedagogen. Det ska bli spännande.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Jag hoppas förstås att allt ska gå bra hos talpedagogen!
Hoppas hon håller sig frisk nu. Länge!!!
Kram!

Jenny sa...

Härligt att komma ut en stund, fast det är kallt.
Kul att filmen var bra.
Kram!