Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 20 januari 2010

Nu blir det sorgligt

" Mmmmmmmmmm"
Håller på att tvätta igenom alla textilier här hemma. Känner att efter alla dessa sjukor och allt soffgosande och annat, så behövs en rejäl genomkörare. Inga basillusker ska få sätta bo här. Närmast på tur är den störste boven av alla. Närmare än så lär man ju inte komma en sjuk S, så nu åker han i tvättmaskinen tillsammans med P:s Ådi. Vi får se hur mycket teatertårar det blir när han blir oåtkomlig ett antal timmar. Sist gick hon till elementet en gång i kvarten, för att känna om han var torr. Jag har redan fått åthutningar för att jag tog bort plåstret i pannan på honom. "AJ - MAMMA! Nu får du säga förlåt till Hunden".
Det andra sorgliga är att jag har ställt in tjejträffen på fredag. F är hemma och mår illa och är dålig i magen. Verkar lättare drabbad än oss andra (som T också var), men känns inte lockande att bjuda hem någon i det läget. Inte har jag ju hunnit fixa ordning här som tänkt heller.

Men Mamma? Ska han tvättas?

2 kommentarer:

Orchid sa...

Inte kul med våta vänner! Be om litet tålamod från S´s och P´s sida! Värt att vänta på!!!
Kram!

Jenny sa...

Hoppas att han torkar fort :)
Krya på hela familjen, ut med bacillerna.
Kram!