Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 21 januari 2010

Med hopp om tillfrisknande


Morgonen startade lite halvt om halvt tumultartat. Eller först var den alldeles förfärligt lugn, så lugn att jag nästan fick ont i magen av stress, då jag inte fick mina två mellersta barn att skynda sig det allra minsta. Speciellt P var ett under av seghet och "allt annat än äta frukost-ighet". Vid halv åtta, stod T precis vid kylskåpet och tog fram något. Jag tyckte det knackade på dörren. Påpekade detta för T, eftersom hans kompis F brukar knacka lite försynt på dörren, när han kommer. "NÄE, så här tidigt kommer han ju inte" sa T. Sen segade de vidare med sin frukost.

Till slut fick jag dem att börja ta på sig ytterkläderna och T konstaterade att kompisen F istället verkade ovanligt sen och gick för att ringa. DÅ slog det honom att de ju skulle till högstadieskolan för hemkunskap (startade förra veckan). Det var naturligtvis F, som hade knackat på vid halv åtta. T flög ut genom dörren och SPRANG till Viksjö. Det är väl minst en kilometer i alla fall. Jag undrar när han kom fram och i vilket skick.
En liten stund senare vaknade S och ville ha frukost. Hon ville ha precis ALLT. Därav de tre skålarna. En med bara flingor, en med flingor och mjölk och en med fil, flingor, bananer, russin och flingor. Har man varit sjuk och vill äta, då får man som man vill. Hon åt upp ALLT!

Hon verkar betydligt piggare idag, även om hon fortfarande bryter ihop för minsta lilla. Nu tjatar hon om en ny promenad, så det får det nog bli.

1 kommentar:

Orchid sa...

Nu måste ni, banne mig, hålla er friska fram till åtminstone höstkanten! Nu räcker det väl!!!
Kram!