Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 19 januari 2010

Det bidde ingen semester, det bidde en vab

Försöker le litegrann

När jag pratade med min syster igår, sa hon att "Nä, men du ska ju ta ut vab istället, det där ju inte semester". Jag visste inte ens att man kunde göra det, men letade på Försäkringskassans hemsida och insåg att det kunde man ju. Alltså anmälde jag vab. Kan ju vara trevligt att ha kvar den semestern. När jag nu ska ta ut den i stället. Har jag tur blir hon ju friskare framemot slutet av veckan.
Så nu ligger vi här i soffan båda två och tittar på Bolibompa och har det ganska bra. Det är bara lite ork, som ska komma tillbaka i den lilla sjuklingen och lite matlust på vägen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Men det låter ju kanon! Det har FK sagt nej till mig om förut men det kanske har ändrats. Det ska jag lägga på minnet.
Hoppas att ni får en mysig dag.
Kram!

Dammråttan sa...

Men OJ, har de? Nu blev jag ju lite orolig, så viktigt är det ju inte, men jag orkar inte med något tjafs. På deras hemsida står det att man till och med kan ta vab om man är i ett annat EU-land och barnet blir sjukt. Om semestern blir inställd och man är hemma och tar hand om det sjuka barnet istället måste det ju vara ännu mer klart, tycker jag. Även om vår semester "bara" var en tripp till Junibacken och fix med hemmet. Orkar du berätta i vilket läge det var de sa nej till dig?