Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 15 november 2009

Lördagskväll

Till slut - middagsfrid, en liten stund. Jag tror att S har hittat sin överman, för om ni tittar ritktigt noga, så kan ni ju se vem som sitter på vilken stol. Eller så föll hon helt enkelt för argumentet att L faktiskt både var gäst och är mindre.


Vi lagade fläskytterfilé och rotfrukter med chevré, som vi testade för ett tag sedan. Kände mig lite som min egen farmor, då jag drygade ut med lite kycklingfilé, men det gick i stort sett åt, så det var nog inte så överdrivet ändå (vi brukar alltid skratta åt att Farmor alltid la till en extra sorts kött, fast hon hade MASSOR av den första sorten, när vi kom och sedan satt hon där och trugade och sa att vi inte åt och det blev en massa kött över).
Det var så kul, för precis innan M och barnen kom, gick jag och S ner till Konsum för att köpa smör (R hade snott allt till sitt kryddsmör). På väg ut därifrån totaltkapsejsade S om nånting och stod bara och skrek. När jag sa "Men titta vilka som kommer här" och hon såg L, så bara vände hon på en halv sekund och stod skrattade och hoppade av glädje. De är så söta tillsammans de två. De hade jättekul under kvällen och drog runt med ficklampor och annat (klippte konfetti över hela barnrummet tex och klättrade runt i soffan). De var lite osams om vem som skulle få de röda stolen till middagen bara. S, som aldrig använder den annars, ville naturligtvis ha den nu när L ville ha den. Annars var det nog inte så mycket bråk. Inget som inte storasyster S inte kunde lösa med sin diplomati i alla fall. När de började bli trötta var det varannan gång en av dem som låg i någons knä och den andra for runt, men när de allihop skulle gå då var S redan på väg att däcka i mitt knä och somnade en minut efter att gästerna gick ut genom dörren.
Tack M och barnen för en mysig kväll!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken härlig kväll!
Jag känner igen det där när de har värsta utbrottet för nåt man knappt kan förstå och sen kan det bara vända på en sekund :)
Hoppas att ni får en bra söndag i regnet.
Kram!

Miss Mess sa...

My lord!! Jag kände inte igen L förrän jag såg M! Vad STOR hon blivit och vad MYCKET hår hon fått! Alltså L, inte M. ;0)

En häxa på Vift sa...

Mysfaktorn var hög ser jag. :)
Man behöver såna härliga kvällar, helt klart.