Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 14 november 2009

Ledig lördag

Dagen i går var helt okej. Lagom med folk och fullt ös i kassan och i butiken. Att sluta 18:00 är alltid skönt. Man slipper komma hem åtta i alla fall. Fick ett sms från svägerskan, R:s storasyster tvärs över gatan, om att komma över och äta ost och kex och dricka lite vin med f.d grannen K och en annan "tjej". Det gjorde jag ju gärna och hade en helt underbart trevlig kväll. Vi tittade på Idol och pratade och skrattade MASSOR.
I dag vaknade vi tidigt. R skulle gå till simhallen med T och P, men de kom tillbaka efter en kvart, för det var simtävlingar. Stor besvikelse.
Klockan tio var det gårdsstädning i regnet. Jag gick ut med ungarna och krattade löv en stund. S var så lycklig över att komma ut, efter en veckas sjukdom att hon sjöng en egenpåhittad om löv, medan honplockade löven i en korg. Fick många glada blickar, kan jag säga.

Efter det var det dags för ICA Maxi. Mest för att P ska ha kalas i morgon. S och P var med. Jag är glad att vi inte alltid har barn med och beundrar alla som orkar, för hu vad det hängdes i vagnen och drogs både hit och dit. Efteråt, när de skulle sitta på en bänk och vänta på oss vet jag inte vad som flög i dem, för plötsligt insåg R att de inte var där de skulle, utan i RULLTRAPPAN! O vad skäll de fick! Och fy vilken tankeställare vi fick. Man ska aldrig ta för givet att barnen gör som man säger.
Nu ska vi alldeles strax börja med maten och till den får vi trevligt sällskap av M, med barnen S och L, till Saras stora glädje!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag förstår aldrig varför folk väljer att ta med barnen till affären om de inte måste. Jag gör det inte! Men mina kanske är extrema...
Härligt att ni har en skön helg!
Kram!
PS Hur sjutton har jag hunnit med så många inlägg? Självklart behöver du inte svara på alla. Jag är imponerad om du orkar läsa alla

Ullis med tre sa...

Jag kan tycka att det kan vara kul att ha ungarna med ibland. Man kan missa en del "smaskens" som de påpekar

Orchid sa...

Så duktiga ni har varit!
Har jag rätt när jag tror att du inte hittat din kamera. Dom flesta fotona är gulaktiga i din blogg numera!
Kram och trevlig söndag!

Dammråttan sa...

Jenny; Nä jag tror inte att dina ungar är annorlunda, i så fall är mina det med. I alla fall när man har fler som "drar igång" varandra.
Ullis; Jo, de större kanske, eller en stor och en liten, men P och S ihop är INTE kul. Speciellt inte idag.
Mamma; Jo du har rätt. Orkar helt enkelt inte ta tag i den "Gröten" just nu. Men det kommer. Får se på tisdag, när jag är ledig kanske. Har kollat i några lådor, men naturligtivis inte i rätt.