Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 1 november 2009

Dagen efter

Dunderfrukost med baconomelett och varm choklad
Det är mest S som är lite bakis här. Seriöst festande till sena kvällen och upp vid sju. Då är det inte så ofta som man är på ett strålande humör om man är i fyraårsåldern. I det här fallet har det inneburit att hon har gråtit mest hela tiden. Gråtit och hoppat på sina bröder och vår nattgäst F. Fast med F har hon iofs mest velat kramas, till hans generade motstånd (fast jag undrar om han inte gillar det litegrann trots allt).

Nu efter dunderfrukosten verkar S lite gladare i alla fall. Hon sitter i badet, P har gått till en kompis för att åka skridskor och de större killarna ligger och läser (jag lyckades får dem att inte rasa hem till F. Har man barnfritt en enda morgon, kan man väl slippa bli väckt före tolv). Lugnet har lagt sig över vårt hem. På eftermiddagen ska S på kalas och R ska gå på fotboll. En viktig match tydligen.
Och jag? Jag ska bara ladda inför att jobba i morgon.


1 kommentar:

Jenny sa...

Vad lugnt och skönt det låter. Kanske inte fyraåringshumöret men annars. Passa på och njut och ta det lugnt på jobbet imorgon.
Kram!