Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 8 november 2009

Dagen efter

Efter en hektisk dag på jobbet var det ju som sagt partytime. (A och L, från mitt underbara tjejgäng hade gemensam 40-årsfest.) Jag handlade lite strumpbyxor och smink på vägen hem. Hemma tog jag ett bad och sedan blev det lite stress-fix. Kände mig faktiskt riktigt fin i mina nya kläder (tyvärr inget bildbevis, mer än på själva klädseln- blusen går i lila och till det hade jag svart kort kjol och mörklila glittriga strumpbyxor). Eftersom S blev sjuk natten till i går bestämde vi att R skulle vara hemma med henne, men han skjutsade dit mig i alla fall. Festen var otroligt lyckad. 60-70 personer, långbord, roliga "tal" sånger och upptåg. Hög ljudnivå och en massa prat och dans. Hamnade bredvid en jättetrevlig tjej, som visade sig vara mamma till en tjej i F:s klass. Vid tolv kände jag att det var nog. Jag vill inte förstöra hur bra jag mår nu, med att dansa loss hela natten. Jag hade haft jättekul och var nöjd med det. R kom och hämtade mig.
Gick och sov ganska direkt, efter att ha givit S medicin i sömnen, för hon hostade så hemskt. Vid femtiden vaknade hon och då hostade hon ännu värre och hade fått feber - igen. En riktig hemsk skällhosta, som hon nästan kräktes av. Hemskt att se paniken i hennes ögon, men det lugnade ner sig till slut. Inte somnade hon om, utan gick in i sitt rum och byggde lego. När P kom upp tittade de på film. Jag har slumrat lite på soffan och nu sitter jag i badrummet och är sällskap till S, som badar. Febern är borta och hostan inte så farlig på dagtid. Jag har i alla fall beslutat att vara hemma med henne i morgon, för det känns som att hon behöver det.

1 kommentar:

Jenny sa...

Härligt att du fick en trevlig kväll!
Hoppas att S är bättre inatt. Det är så jobbigt med den här hostan, hoppas den växer bort snart.
Kram!