Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 28 november 2009

Ännu en sjukrapport.

Kvällsgos (igår)

Har inte orkat mycket alls idag. Mest legat i sängen och vilat, tagit ett bad och sett på nån film. Är så trött på att vara sjuk nu. Inte för att jag egentligen har varit sjuk så där jättelänge, men det har liksom gått ihop med alla andras sjukdomar och det var ett tag sedan det var helt friskt här hemma. Jag har en massa jag vill göra, jag vill fixa adventsfint och julkort och en del annat. Men det finns en massa ljusa sidor; jag har inte feber, jag är inte snorig och jag har inte hosta egentligen, mer än att andningssystemet behöver få upp en massa äckel. Så jag ska inte gnälla mer nu. Men behövde ändå få ur mig det.

Det finns fler som börjar få nog - de i stort sett friska barnen. Nu är det bara hostan kvar där. Med S vet vi ju hur länge det kan sitta kvar och så behöver hon komma igång och äta ordentligt för att orka. P har i alla fall fortsatt sitt pysslande, nu är det så mycket att jag inte kan visa allt. Kul att han kan roa sig själv i alla fall. Det är mer än man kan säga om T, när han kommer igång. Det har varit SÅ synd om honom som inte har fått gå till kompisar idag.

Man kan ju glädja sig åt att det är helg, så behöver man inte bekymra sig över att det är annat som skulle behöva göras, som jobbet tex. Längtar dit. Missade ju hela 1:a adevents-rushen. Min enda förhoppning är att det betyder att jag har haft mitt nu och slipper vara sjuk till jul (vilket inte är helt ovanligt).

Ett flygplan

2 kommentarer:

Jenny sa...

Krya på er!
Hoppas att det vänder snart och att ni gjort erat för i år :)
Kram!

Carola sa...

Usch, nu får det väl lov att vara nog för er!!
Men det är ju sådär, kommer bacillerna väl innanför dörren så vägrar de ju att försvinna igen, jäkla ohyfsade rackare, de borde ju gå när det är som roligast;)
Dåliga gäster.;)
Krya på er allihopa!